MEDLEMSSYSTEMET – Nyheder

Nyeste opdate her

Opdate fra sidste fysiske udvikler møde hos Unity – 18. juni 2023.

Vi starter sommeren med at sende en masse ændring i produktion. Ændringen er til gavn for både almene brugere af medlemssystemet i frontend, men især også for admins. Man kan læse mere om ændringerne under UPDATES

Det er bl.a. disse tilføjelser der er tilføjet i den nye opdatering:

    • Invitationer: Når der inviteres til aktiviteter, vil I opdage at der kan stå børn på listen eller blive inviteret, som ikke er gamle nok når der inviteres, dette er fordi de når at blive alderssvarende når aktiviteten starter og ikke kun når den oprettes i systemet – Som efterspurgt på et et kaptajn møde
    • Info om inviterede: Det er nu muligt at få en oversigts notifikation på dem som er inviterede, samt info for hvem der ikke er, og hvorfor de falder ude for rammerne på aktiviteten – For at hjælpe med at synliggøre processen for admins
    • Man kan nu vælge “Andet” som køn også. Både ved oprettelse af barn/frivillig, under ændring af profil og ved filter sortering, som efterspurgt ved et møde med kaptajnerne
    • Der er tilføjet filtre for sortering af aktivitetstype og for foreninger
    • Det er blevet lettere at invitere deltagerer til en aktivitet fra tidligere aktiviteter
    • Det er muligt at eksportere en liste for foreninger, med alle de informationer, der er listet for foreningen til CSV fil/Excel ark
    • Der er lavet rettelser og tilføjelser til nogle hjælpetekster

Læs alle updates gennem tiden

Herinde kan du finde RELEASES i github, der har været på medlemssystemet gennem årene.

Kort om udviklingen

SOMMER 2023

Vi starter sommeren med at sende en masse ændring i produktion. Ændringen er til gavn for både almene brugere af medlemssystemet i frontend, men især også for admins. Man kan læse mere om ændringerne under UPDATES

Det er bl.a. disse tilføjelser der er tilføjet i den nye opdatering:

    • Invitationer: Når der inviteres til aktiviteter, vil I opdage at der kan stå børn på listen eller blive inviteret, som ikke er gamle nok når der inviteres, dette er fordi de når at blive alderssvarende når aktiviteten starter og ikke kun når den oprettes i systemet – Som efterspurgt på et et kaptajn møde
    • Info om inviterede: Det er nu muligt at få en oversigts notifikation på dem som er inviterede, samt info for hvem der ikke er, og hvorfor de falder ude for rammerne på aktiviteten – For at hjælpe med at synliggøre processen for admins
    • Man kan nu vælge “Andet” som køn også. Både ved oprettelse af barn/frivillig, under ændring af profil og ved filter sortering, som efterspurgt ved et møde med kaptajnerne
    • Der er tilføjet filtre for sortering af aktivitetstype og for foreninger
    • Det er blevet lettere at invitere deltagerer til en aktivitet fra tidligere aktiviteter
    • Det er muligt at eksportere en liste for foreninger, med alle de informationer, der er listet for foreningen til CSV fil/Excel ark
    • Der er lavet rettelser og tilføjelser til nogle hjælpetekster
Forår 2023

Vi starter foråret med at sende en større ændring i produktion. Ændringen er til gavn for alle almene brugere af medlemssystemet i frontend. Der er bl.a. disse features tilføjet i den nye ændring:

    • Siden Arrangementer hedder nu Aktiviteter i menuen!
    • Tilføjelse af beskrivende tekster på siderne: Afdelinger, Aktiviteter og Medlemskaber.
    • På siden Afdelinger er der tilføjet 3 fane blade: Alle ventelister, Tilmeldte ventelister og Kort over afdelinger
    • Der er kommet opdeling af lister/oversigter nu for regioner på siderne: Afdelinger, Aktiviteter og Medlemskaber
    • Opdelingen af listerne for regioner, gør også at det vil vise brugerens region som default
    • Der er kommet søgefunktion som mulighed på siderne: Afdelinger, Aktiviteter og Medlemskaber
    • Når man er logget ind, kan man på siden Aktiviteter se 3 faner: Invitationer, Nuværende og kommende aktiviteter og Tilmeldte aktiviteter. Så listerne også her deles op.
    • Når man er logget ind, kan man på siden Medlemskaber se 2 faner: Bliv medlem og Medlemskaber(nuværende og tidligere medlemskaber)
    • Når man er logget ind, kan man på siden Støttemedlemskaber se 2 faner: Tilmeld som støttemedlem og Nuværende og tidligere støttemedlemskaber
    • Muligt at se priser på Medlemskaber og Støttemedlemskaber
    • I admin delen, er der fjernet adminmodulet Medlemmer. Den bliver introduceret igen, når vi her tilrettet medlemstabellen.
Vinter 2022-2023

Vinteren har både budt på ændringer og tilføjelser af medlemssystemet, men også opstart på nye features. Med månedlige online og fysiske møder.

  • Det er blevet gjort nemmere for flere at udvikle på medlemssystemet sammen med udviklergruppen.
  • Der har været arbejdet på FAQ spørgsmål.
  • Der har været fokus på navigationen for almene bruger. Hvilket har gjort at der er påbegyndt arbejde på opdeling og inddeling af lister bl.a.
  • Det er muligt at logge ind som alm bruger og derfra tilgå Admin siderne.
  • Aktivitetslisten er blevet sorteret alfabetisk.
  • Man kan nu nemt rydde op i ventelisterne, med det nye Venteliste administrationsmodul i admin delen.
  • Der er nu validering på mindstepris på aktiviteter, så man ikke kan sætte lavere pris end CPDK eller DUF mindstepris, hvis det er et medlemskab
  • Der er påbegyndt arbejde på søgebarer til siderne. Så almene brugere hurtigere kan finde relevant info i listerne.
  • Påbegyndt siderne på sitet omkring medlemssystemet.
  • På vores online møde med kaptajner i januar var temaet at få input til håndtering af medlemmer og frivillige i systemet. Vi er nu gået i gang med dette ved at tilføje et felt, så vi kender personen (og ikke blot medlemsskabet) på vores ActivityParticipant relation.
  • Desuden er vi nu begyndt at lægge release notes på github.
Efterår 2022

Efteråret har budt på forskellige større og mindre tilføjelser til medlemssystemet. Både for almindelige brugere, men også for Kaptajner og Admins. Med månedtlige online og fysiske møder.

  • Det er nu muligt at se vores aktiviteter i medlemssystemet uden at være logget ind. Dertil også listen over åbne afdeligner der har ventelister.
  • Der er blevet tilføjet flere filtre i admin modulet for Kaptajnerne og Admins.
  • Der er har været redigeret/tilføjet lidt på nogle tekster til at understøtte og vejlede brugerne af systemet.
  • Der er blevet tilføjet flere kolonner i Admin modulet for Kaptajner og Admins, for at skabe mere synlighed over listerne og dertil relevant info.
  • Der er oprettet flere muligheder ift at hente data/lister over deltagere ned fra systemet i form af CSV filer.
Sommer 2022

Til trods for en sommerferie, fik udviklerne inden da nået at lave små tilføjelser til medlemssystemet. Med månedtlige online og fysiske møder. Der blev bl.a. kigget på:

  • Zoom in til kortet over afdelinger
  • Tilsat filtre i medlemssystemtets admin moduler
  • Startet på at færdiggøre synligheden af medlemssytemet uden at være logget ind
  • Fokus på at synliggøre arbejdet på medlemssystemet
  • Lavet artikel omkring historien bag medlemssystemets udvikling
Forår 2022

Året startede med en udskiftning af nogle af udviklerne og projektkoordinatoren, men dynamikken fungerer stadig rigtig godt. Det er stadig frivillige der udvikler på systemet i deres fritid.

Der blev sat fokus på at få opdateret systemet, og kigget på tidligere issues, features og bugs, der manglede en sidste hånd for at blive rettet, kunne komme i produktion eller blive fixet. 

For at få skabt en jævn og kontinuerlig udviklign på medlemssystemet, blev der indført faste månedlige møder 1. mandag i hver måned, og en fysisk udviklerdag om måneden, som afholdes inde hos Unity, tak.

Der blev lukket gamle dobbelt oprettede sager, skabt overblik og struktur over aktuelle sager og sat fokus på brugervenligheden af systemet.